Mestwin
Dane techniczne:
-Projekt: Henryk Kujawa i Józef Szymańda
-Konstrukcja z roku 1967
- dł. 13,55 m
- dł. klw 11,5 m
- szer. 3,60 m
- grot maszt 16m
- bezan maszt 7m
- zanurzenie 2,20 m
- wyporność 13 t
- balast 1,6 t
- pow. ożaglowania pomiarowa 80 m 2
-liczba koi 9
Wyposażenie i osprzęt:
Nawigacja:
- GPS
- radiopława
- UKF
- stół nawigacyjny
- kompas podświetlany
- kod flagowy
- niezbedne przyrządy nawigacyjne
- latarka
- lornetka
Bezpieczeństwo:
- tratwa ratunkowa
- ubezpieczenie OC i Casco
Pokład:
- odbijacze 4 szt
- kotwica Danfortha 35 kg, łańcuch
- kotwica zapasowa
- bosak, liny, cumy, wiadro, itp.
Silnik:
- silnik Volvo Penta MD3B
Inst. elektryczna
- akumulator zasilający odbiorniki
- przewody do podłączenia zasilania z lądu
- lampa LB, PB, rufowa, masztowa
- lampa kotwiczna
- oświetlenie wnętrza
- gniazda zapalniczkowe
- radio samochodowe+CD
Wnętrze:
- 9 koi
- zlewozmywak
- wc
- kran do wody zaburtowej z pompą nożną
- kran do wody słodkiej z pompą elektryczną
- zbiorniki na wodę 500 l
- kuchenka 2-palnikowa
- kpl. wyposażenia kuchennego dla 9 osób
- szafki, bakisty
- barometr, zegar
Drugi z legendarnych jachtów typu J-80. Zbudowany przez Stocznię Gdańską na rejs do archipelagu Svalbard, zrealizowany w 1970 roku. Bliźniacza jednostka Frei i tak samo dzielna. Następny, dobry jacht, który należy polecić ambitnym żeglarzom. Jednym z historycznych rejsów był rejs na Spitsbergen odbył się w 1971 roku. Kpt. Dariusz Bogucki pobił nowy rekord, dotarł powyżej 80° szerokości geograficznej północnej. Tak daleko na północ nie dopłynął wcześniej żaden Polak. Po dotarciu na Spitsbergen załoga obrała nowy kierunek – wyspę Jan Mayen, do której przed laty nie udało się dotrzeć. Tym razem rejs zakończył się sukcesem, Bogucki z załogą byli pierwszymi Polakami, którzy zdobyli ową wyspę. Oznaczenia jachtu: pierwotnie VIII-PZ-19, od 1976: PZ-69, obecnie: POL-69.
Zapraszamy do przeżycia wielkiej przygody na wspaniałym jachcie. Informacje na stronie cennika czarteru.